Yerli Turistlerin Seyahat Harcamaları Yüzde 82,5 Arttı

Yerli Turistlerin Geçen Yıl Yaptığı Seyahat Harcamaları Büyük Oranda Arttı

Geçen yıl yerli turistlerin seyahat harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 82,5 artarak 419 milyar 300 milyon 959 bin liraya ulaştı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yapılan açıklamada, 2024’ün dördüncü çeyreğine ilişkin “hane halkı yurt içi turizm” verileri paylaşıldı.

Yurt içindeki seyahatlerde yapılan toplam harcamalar 2024’te büyük bir artış gösterdi. Bu dönemde toplam seyahat harcamaları 419 milyar 300 milyon 959 bin lira olarak kaydedildi. Kişisel harcamaların bu miktarın yüzde 88,1’ini oluşturduğu belirtildi. Paket tur harcamalarının ise yüzde 11,9’u karşıladığı açıklandı. Ortalama seyahat başına harcama tutarı 6 bin 274 lira olarak gerçekleşti.

Harcamaların türlerine bakıldığında en büyük payı yüzde 33,8 ile yeme ve içme harcamaları aldı. Ulaştırma harcamaları yüzde 27,7’lik payla ikinci sırada yer alırken, konaklama harcamaları yüzde 12,1’lik payla üçüncü oldu.

Geçen yıla göre harcama türlerinde ciddi artışlar yaşandı. Yeme ve içme harcamalarında yüzde 61,4, ulaştırma harcamalarında yüzde 33,6 ve konaklama harcamalarında yüzde 50,3 artış kaydedildi.

Seyahatlerin amacına bakıldığında en çok tercih edilen seyahat türü yüzde 63,1 ile yakınları ziyaret amaçlı seyahatler oldu. Bu tür seyahatleri yüzde 25,6 ile gezi, eğlence, tatil ve yüzde 6,5 ile sağlık amaçlı seyahatler takip etti.

Yıllık olarak yakınları ziyaret seyahatleri yüzde 57,2’lik oranla ilk sırayı alırken, gezi, eğlence, tatil seyahatleri yüzde 35,3 ve sağlık amaçlı seyahatler yüzde 3,7 ile sıralandı.

Konaklama türleri arasında en çok tercih edilen “arkadaş veya akraba evinde” kalmak oldu. Ardından sırasıyla “kendi ev” ve otel konaklamaları geldi. Yıllık bazda bakıldığında da benzer bir trendin devam ettiği görüldü.

Hesap Aç, 1.000 TL Kazan. BYBIT TR’ye Şimdi Üye Ol. Reklamdır
Kaynak: AA / Serhat Tutak – Ekonomi

Related Posts

Anadolu’nun en büyük şirketi satılıyor

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), Hazine mülkiyetinde bulunan HES Hacılar Elektrik AŞ (HES Kablo) paylarının yüzde 100’ünü 22 milyar TL muhammen bedel ile satışa çıkardı. Satış işlemi teklif ve ihale usulüyle gerçekleştirilecek.

BİM büyük indirimle geliyor: Kampanya süresi sınırlı

BİM market internet sitesinde ‘Fırsat Ürünler’ olarak yeni indirimini duyurdu. 20-26 Mayıs tarihlerinde geçerli olacak bu ürünler katalogları şu şekilde:

Tüketiciye tuzak kurana rekor ceza! Sahte yorum, karanlık tasarım, zorla abonelik…

Ticaret Bakanlığı, tüketiciyi aldatan reklam ve uygulamalara savaş açtı. 2025’in ilk 5 ayında 661 dosyada toplam 125 milyon TL’yi aşan ceza kesildi. Sahte yorum, zorunlu kart bilgisi, yanıltıcı tasarımlar ve hileli abonelik teklifleriyle tüketiciyi yanıltan firmalar hem para cezası hem erişim engeliyle karşılaştı.

İnternet üzerinden kazançlara sıkı takip! Bakan Şimşek uyardı: Ceza mekanizmaları devreye alınacak

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-ticaretin yaygınlaşmasıyla sanal POS’lar kullanılarak yapılan ödemeleri analiz ederek, 4 bin 95 mükellefe yönelik vergi dışı bırakılan 37 milyar liralık hasılatı ortaya çıkardı.

YouTube yeni bir reklam modelini devreye sokuyor

YouTube izlediğimiz videolardaki reklam işleyişinde yeni denemeler yapmaya devam ediyor. Firma şimdi de izleyicileri videolarda ‘en yoğun’ olarak izlediği anlardan sonra reklam göstermeye başlayacak.

Petrol talebi için yukarı yönlü revizyon

Uluslararası Enerji Ajansı, küresel ekonomik büyüme ve düşük petrol fiyatlarını gerekçe göstererek 2025 için petrol talebi artış tahminini günlük 20 bin varil artırdı.