Karya Vizyon Turizm Buluşması Muğla’da Başladı

GETOB, Uluslararası Karya Vizyon Turizm Buluşması İle Turizm Vizyonunu Belirliyor

Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (GETOB), turizmin değişen vizyonuna yön vermek ve bölgesel kalkınmayı küresel ölçekte artırmak amacıyla “Uluslararası Karya Vizyon Turizm Buluşması”nı Muğla’da gerçekleştiriyor.

Sürdürülebilir turizm politikaları, yeni seyahat trendleri, yat turizmi ve kıyı destinasyonları, dijitalleşme, gastronomi ve otelcilikte yenilik gibi konuların ele alındığı etkinliğin açılışında konuşan GETOB Başkanı Cengiz Aygün, Türkiye’nin turizm geçmişine de değinerek, 1930’lu yıllarda Atatürk’ün turizme yaklaşımını örnekledi.

Aygün, 1937’de yapılan bir otel anketinde Türkiye’de 1127 otel ve 1495 han bulunduğunu belirterek, “Mustafa Kemal Atatürk Türk mutfağını kültürel bir kimlik unsuru olarak gördü ve bu mirası gelecek nesillere aktarmayı hedefledi. Devlet yemeklerinde Türk mutfağını ön plana çıkararak, Türkiye’nin zengin gastronomik kültürünü dünyaya tanıttı. Bu yaklaşım, bugün gelişen gastronomi turizminin temelini oluşturuyor.” dedi.

Aygün, Cumhuriyet döneminde turizm altyapısının hızla geliştiğine vurgu yaparak, “1924’te Türkiye’nin ilk yataklı treni olan Wagons-Lits hizmete girmiş, 1925’te turistlere rehberlik ve tercümanlık hizmetlerini içeren bir kararname yayımlandı. 1933’te Devlet Hava Meydanları İşletmesi kuruldu ve İstanbul ile Ankara arasında deneme niteliğinde uçak seferleri gerçekleştirildi. Ayrıca aynı yıl Oda ve Lokantacılar Cemiyeti kurularak gastronomi sektörünün gelişimine katkı sağlandı.” şeklinde konuştu.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı haftası çerçevesinde düzenlenen açılışta, öğrenciler ve minikler “23 Nisan” temasıyla sahne performansları sergiledi.

Öğrenci ve miniklerin performansı, otelciler ve turizmciler tarafından büyük beğeni ve alkışlarla karşılandı.

Uluslararası Karya Vizyon Turizm Buluşması, yarın gerçekleşecek söyleşi ve panellerle sona erecek.

Related Posts

Anadolu’nun en büyük şirketi satılıyor

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), Hazine mülkiyetinde bulunan HES Hacılar Elektrik AŞ (HES Kablo) paylarının yüzde 100’ünü 22 milyar TL muhammen bedel ile satışa çıkardı. Satış işlemi teklif ve ihale usulüyle gerçekleştirilecek.

BİM büyük indirimle geliyor: Kampanya süresi sınırlı

BİM market internet sitesinde ‘Fırsat Ürünler’ olarak yeni indirimini duyurdu. 20-26 Mayıs tarihlerinde geçerli olacak bu ürünler katalogları şu şekilde:

Tüketiciye tuzak kurana rekor ceza! Sahte yorum, karanlık tasarım, zorla abonelik…

Ticaret Bakanlığı, tüketiciyi aldatan reklam ve uygulamalara savaş açtı. 2025’in ilk 5 ayında 661 dosyada toplam 125 milyon TL’yi aşan ceza kesildi. Sahte yorum, zorunlu kart bilgisi, yanıltıcı tasarımlar ve hileli abonelik teklifleriyle tüketiciyi yanıltan firmalar hem para cezası hem erişim engeliyle karşılaştı.

İnternet üzerinden kazançlara sıkı takip! Bakan Şimşek uyardı: Ceza mekanizmaları devreye alınacak

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-ticaretin yaygınlaşmasıyla sanal POS’lar kullanılarak yapılan ödemeleri analiz ederek, 4 bin 95 mükellefe yönelik vergi dışı bırakılan 37 milyar liralık hasılatı ortaya çıkardı.

YouTube yeni bir reklam modelini devreye sokuyor

YouTube izlediğimiz videolardaki reklam işleyişinde yeni denemeler yapmaya devam ediyor. Firma şimdi de izleyicileri videolarda ‘en yoğun’ olarak izlediği anlardan sonra reklam göstermeye başlayacak.

Petrol talebi için yukarı yönlü revizyon

Uluslararası Enerji Ajansı, küresel ekonomik büyüme ve düşük petrol fiyatlarını gerekçe göstererek 2025 için petrol talebi artış tahminini günlük 20 bin varil artırdı.